MIESIĄC treści na media społecznościowe w JEDEN DZIEŃ? 6 sposobów

Zastanawiasz się, jak z wyprzedzeniem przygotować treści na wszystkie swoje kanały mediów społecznościowych? To świetnie! Grupowe przygotowywanie postów jest jednym z najskuteczniejszych sposobów usprawnienia internetowego marketingu małej (i dużej) firmy.

Zaoszczędzisz czas, energię, będziesz generował posty szybciej – i wypracujesz bardziej strategiczne podejście!

Zastanawiasz się, jak możesz grupować treści do swoich mediów społecznościowych? Jeśli tak – GO YOU, ponieważ grupowanie treści jest jednym z najskuteczniejszych sposobów tworzenia treści dla małej firmy, oszczędzając tyle czasu, energii, a nawet pomagając tworzyć treści SZYBCIEJ niż wcześniej.

Poniżej podzielę się z Tobą moimi 6 najważniejszych wskazówkami, które pomogą Ci przygotowywać posty z wyprzedzeniem. Dzięki temu możesz pozbyć się ciągłego poczucia przytłoczenia i tworzyć treści łatwiej i skuteczniej niż do tej pory!

Na czym polega GRUPOWANIE treści na media społecznościowe?

Moim zdaniem najskuteczniejszą metodą przygotowywania treści na media społecznościowe z wyprzedzeniem jest ich GRUPOWANIE.

Zamiast pisać posty w locie, rano uświadamiać sobie, że od tygodni nic nie opublikowałeś, albo godzinami przygotowywać kamerę, żeby nagrać jedną rolkę lub Tik-Toka – można zająć się tym na spokojnie, z wyprzedzeniem, a tylko potem obserwować wyniki swojej pracy. 🙌🏻

Kluczem jest GRUPOWANIE (w angielskiej części internetu znane jako batching).

Grupowanie treści to metoda, w której piszesz masowo treści przy jednym posiedzeniu…
Sposób grupowania treści wygląda inaczej dla każdego. Dużo będzie zależeć od Twojej branży, założonej częstotliwości publikowania, strategii marki i tego jak zaawansowane treści tworzysz.

Najważniejsze jest to, aby unikać tworzenia tylko jednego posta na raz. Takie tworzenie z doskoku sprawia, że spędzisz nawet 2 razy więcej czasu na planowaniu contentu! A to sporo czasu, który można byłoby spędzić znacznie przyjemniej. 😏

Takie podejście pozwala:

  • planować posty bardziej strategicznie 📈 (z góry planujesz kiedy jaka tematyka i promocje pojawią się na Twoim koncie),
  • przygotowywać posty lepszej jakości (nic nie dzieje się na ostatnią chwilę, a więc masz czas dopiąć wszystkie szczegóły),
  • zaoszczędzić czas ⏰ (np. jedno przygotowanie do nagrywania wideo do nagrania wielu rolek lub tik-toków),
  • publikować regularnie (bo z góry masz gotowy content i nie musisz kurczowo trzymać się kalendarza – posty opublikują się same),
  • pożegnać stres 👋 związany z ciągłym poczuciem bycia w tyle.

Przekonani? To przejdźmy do konkretów.

Zaplanuj czas na… planowanie (treści)

media społecznościowe

Zacznij od zablokowania określonej liczby godzin w kalendarzu, aby mieć wyznaczony konkretny czas na skupienie się na planowaniu treści.

Zastanów się, co działa najlepiej w Twojej sytuacji. Czy to 2 godziny tygodniowo? A może wolisz poświęcić 1 cały dzień na tworzenie treści w miesiącu?

Sprytnym podejściem jest grupowanie typów działań. Co to znaczy? Osobno zarezerwuj czas na pisanie postów, osobno na tworzenie grafik w Canvie i jeszcze osobno na nagranie i montaż wideo.

Być może wypracowanie własnego systemu będzie u Ciebie wymagało metody prób i błędów. U mnie najlepiej sprawdza się planowanie na miesiąc do przodu, a tworzenie na 2 tygodnie do przodu (zajmuje mi to mniej więcej pół dnia roboczego).

Przemyśl tematykę

Czas na to, co lubię najbardziej – strategię działań. Gdy planujesz z wyprzedzeniem, masz doskonałe warunki do tego, aby Twoje działania w przemyślany sposób oddziaływały na klientów.

Żeby zaplanować strategiczne treści, weź pod uwagę:

  1. Cele biznesowe Twojej firmy – co i kiedy chcesz osiągnąć. Inaczej będzie wyglądać miesiąc postów firmy, której głównym celem jest poszerzenie liczy odbiorców, a inaczej firmy, która chce wprowadzić do swojego sklepu nowy produkt. Zastanów się w jakich celach biznesowych mają wspierać Cię treści w danym okresie.
  2. Wyjątkowe daty – może zbliżają się święta bardziej albo mniej nietypowe? Może urodziny firmy lub sezon wyjątkowy w Twojej branży? Uwzględnij te daty w kalendarzu planowanych treści, aby nie obudzić się z ręką w nocniku “O nie! Dzisiaj walentynki, a my nie przygotowaliśmy żadnej promocji!”.
  3. Filary treści – każda marka strategicznie działająca w mediach społecznościowych powinna mieć przygotowane tak zwane filary treści. Najczęściej są to: edukacja, inspiracja, rozrywka, sprzedaż i Twoja marka. Przeplatając ze sobą te filary, będziesz mieć pewność, że na Twoim profilu nie wieje nudą.
media społecznościowe

Wyznacz sobie zadania

Teraz nadszedł czas, by określić liczbę, datę i formę konkretnych postów. Ja na koniec tego etapu mam listę ile postów edukacyjnych, rozrywkowych i sprzedażowych potrzebuję do końca tego miesiąca.

Następnie zacznij szukać konkretnych tematów. Masz stworzyć post edukacyjny? Okej, ale o czym będziesz edukować? I w jakiej formie?

Prowadzisz aktywność na kilku platformach mediów społecznościowych? Moja wskazówka – wymyślaj raz, korzystaj wielokrotnie.

Po utworzeniu treści zaplanuj wykorzystanie jej w większej liczbie miejsc niż tylko na jednej platformie.

Taki recykling treści może wyglądać na przykład tak: jeden akapit z posta na blogu realizujesz jako rolkę (którą wstawiasz na Instagram i Tik-Tok), sam post blogowy udostępniasz na Facebooku i LinkedInie, a na InstaStory tworzysz quiz, na który odpowiedzi można znaleźć… w pierwotnym poście na blogu. Jedna konkretna treść, aż 5 kanałów dotarcia. Co więcej, ten post możesz też “odświeżyć” za kilka miesięcy, na przykład w formie filmu na YouTube, albo edukacyjnej karuzeli.

Ponowne wykorzystanie tej treści w więcej niż jednym poście to ratunek dla małej firmy.

Myśl o wielu treściach na raz

Szukasz pomysłu na śmieszny obrazek nawiązujący do Twojej branży w ramach filaru treści “rozrywka”?

Zamiast szukać tylko jednego, znajdź tyle, ile możesz za jednym posiedzeniem. Gdy już szukasz inspiracji, łatwiej od razu wygenerować kilka pomysłów, niż za każdym razem rozpoczynać proces od nowa

Twórz kreację na wiele różnych sposobów

media społecznościowe

Pamiętasz zasadę wymyślaj raz, korzystaj wielokrotnie? Ta sama logika dotyczy wideo, fotografii i grafiki na media społecznościowe w Twoim biznesie!

Jeśli spędzasz już czas na uporządkowanie przestrzeni do zdjęć, zrobienie makijażu, czy ustawienie odpowiedniego światła – nie marnuj tego wysiłku i czasu na tylko jedno dobre ujęcie. Zamiast tego stwórz kilkanaście fotografii, do których będziesz wracać przez następne miesiące.

To samo tyczy się grafik! Czy szablon, którego używasz do karuzeli na Instagramie możesz od razu zamienić też na relacje? A może na post na Facebooku?

Wykorzystaj swój czas i pracę w pełni, wyciskając maksimum efektów z jednej “porcji” treści.

Twój najlepszy przyjaciel – szablon

Nie jestem z wykształcenia grafikiem. Tworzę jednak PONAD STO “porcji” treści na media społecznościowe miesięcznie. Dla różnych marek, na różne sytuacje, o różnej tematyce. Nie ma dnia roboczego, żebym nie stworzyła jakiegoś posta na media społecznościowe.

Myślisz, że za każdym razem zaczynam od pustek kartki?

Nie! ❌

Z pomocą przychodzą mi szablony. Mam szablony na grafiki do każdej marki, mam szablony treści pisanych, szablony e-maili, szablony konspektów treści blogowych, szablon wideo na YouTube i szablon oferty.

Znowu kłania się metoda wymyślaj raz, korzystaj wielokrotnie. Oczywiście – z szablonów trzeba korzystać mądrze, aby kolejne treści nie powielały się i nie były nudne.

Jednak rozsądne korzystanie z szablonów nie tylko DRAMATYCZNIE zmniejsza czas pracy, ale też zwiększa spójność na profilu. Kolejne grafiki, choć różne, mają elementy wspólne, które kojarzą się z Twoją marką. Tak działają profesjonaliści.

Naszym sprzymierzeńcem w tworzeniu szablonów na media społecznościowe będzie Canva. Mam dla Ciebie pracę domową (jeśli jeszcze jej nie wykonałeś). Przygotuj ogólne szablony grafik na wszystkie kanały dotarcia do klienta, które prowadzisz. Niech mają elementy wspólne (kolory, fonty, logo). Zapisz je i wracaj do nich, gdy będziesz tworzył nowe posty.

media społecznościowe

Użyj narzędzia do planowania

Nie ma potrzeby wyczekiwać dnia i godziny publikacji i pilnować się, by systematycznie klikać “publikuj” o odpowiednim czasie.

Zamiast wymyślać koło na nowo, skorzystaj z gotowych narzędzi.

Istnieje wiele różnych platform do wyboru. Od narzędzi wbudowanych bezpośrednio w platformę, takich jak Creator Studio, po narzędzia zewnętrznych firm, takich jak Later, Planoly, Buffer, Hootsuite i Canva Pro Content Planner. A to tylko NIEKTÓRE z wielu dostępnych narzędzi.

Osobiście polecam narzędzie wbudowane w Facebooka, czyli Creator Studio. Dlaczego?

  • Jest całkowicie darmowy.
  • Nie musisz podawać swoich haseł zewnętrznym platformom.
  • Ma wszystkie niezbędne funkcjonalności.
  • Działa bez zarzutu.

Wystarczy dodać post, ustawić datę i godzinę publikacji i… z głowy! Możesz zaplanować tak i miesiąc do przodu, a potem jechać na wakacje ciesząc się efektami swoich publikacji. ☀️

Podsumowanie

Pracuj mądrze, a nie ciężko, to idea bliska mojemu sercu – szczególnie, jeśli chodzi o media społecznościowe. Zamiast stresować się nowymi publikacjami, zaplanuj strategiczne działania z góry i wykorzystuj swoje działania efektywniej.

Similar Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *