5 książek o copywritingu, które musi znać KAŻDY
Nie ma co owijać w bawełnę – wiedzę trzeba poszerzać, a jednym z najlepszych na to sposobów jest czytanie mądrych książek.
Poniżej prezentuję Wam listę 5 bardzo mądrych książek na temat pisania.
Polecam te książki szczególnie:
- copywriterom i aspirującym copywriterom (wiadomo),
- właścicielom małych biznesów, którzy chcą lub muszą większość rzeczy robić samemu,
- menedżerom mediów społecznościowych,
- wszystkim tym, którzy od czasu do czasu muszą napisać coś, z przeznaczeniem publikacji w Internecie.
Gotowi? Zaczynamy!
Artur Jabłoński: Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować). Copywriting & Webwriting

Pozycja obowiązkowa. To niepozorna, mała książka, wypełniona po brzegi konkretami.
Nie znajdziesz w niej lania wody i anegdotek zawartych w anegdotkach. Znajdziesz za to konkretne narzędzia, techniki, modele, sposoby na to, jak pisać lepiej – a przede wszystkim skuteczniej.
Propozycja idealna także dla początkujących, chcących się do wiedzieć co to jest copywriting (w praktyce).
Stephen King: Jak pisać. Pamiętnik rzemieślnika.

W teorii książka ta jest kierowana do pisarzy i aspirujących autorów książek fabularnych.
No właśnie, w teorii, bo my przecież dobrze wiemy, że opowiadanie historii (storytelling) to też temat dla copywritera, czy content creatora.
Dlatego właśnie polecam Ci tę książkę mistrza horroru i rzemieślnika wciągających treści.
Chip & Dan Heath: Przyczepne historie. Dlaczego niektóre treści przykuwają uwagę, a inne zostają zapomniane

No właśnie, dlaczego niektóre treści zostają w naszej głowie, a inne od razu z niej wylatują? 🤔
Niezwykle ciekawy punkt widzenia i lekki styl pisania, dzięki czemu książkę czyta się szybko i przyjemnie, a ciekawe informacje “same” wpadają nam do głowy!
Claude Hopkins: Tajniki warsztatu legendarnego copywritera

Claude Hopkins faktycznie był legendą copywritingu. Spokojnie można powiedzieć, że wyprzedzał swoje czasy – skrupulatnie śledził wyniki sowich reklam, a następnie porównywał ze sobą ich elementy. Analogowe testy A/B!
Wykorzystał analizę tych pomiarów do poprawy wyników swoich reklam, zwiększenia konwersji i efektywności kosztowej reklam swoich klientów.
Nie, jego wiedza się nie zdezaktualizowała. 😉
Ewa Szczepaniak: Sztuka projektowania tekstów. Jak tworzyć treści które podbiją internet.

Stawkę zamyka nam propozycja polskiej autorki, Ewy z Tekstowni.pl.
Jak sama pisze o książce – “Dobrych tekstów się nie pisze. Dobre teksty się projektuje”. Ja się z tym zgadzam i dlatego z czystym sumieniem polecam. 🙂